Treningsløp våren 2022

Postet av Birkenes IL den 13. Apr 2022

Hei
Vi i trenings- og rekruttkomiteen har kommet fram til at vi i vår vil prøve oss på fast oppmøtetidspunkt og sted. Dette for å forsøke rekruttere flere barn og unge til idretten vår.

Her finner du løpsoversikten

Frem til karuselløpet 18. mai i Birkenesparken vil oppmøtested være ved Birkeland skole.

Fra 24. mai til 14. juni vil oppmøtested være ved skiskytterarenaen. 21. juni har vi satt opp klubbmesterskap, og håper at regjerende klubbmester Emil kan arrangere dette fra Mollestad.

Ved oppmøtested Birkeland skole kan de nye skolekartene Birkeland skole og Valstrand skole benyttes, i tillegg til det tradisjonelle Birkeland kartet.

Opplegget på treningene foreslår vi også litt annerledes enn tidligere. Treninga starter klokka 17.30. Før rekruttene/nybegynnerne slippes ut i løypene vil det være felles gjennomgang, oppvarming og muligens felles øvelser. Voksne løpere som kun vil løpe ukas løypa gis selvsagt anledning til det.

Løyper:
For løypeleggerne er det viktig med gode nybegynnerløyper og C-løyper, i  tillegg blir det på løype på A/B-nivå.
Det vil være Emit i N- og C-løyper, og vanligvis også i A/B-løypa.

Løypene vil variere med  flere korte løyper med kartbytte, eller stjerneorientering. A/B-løypa kan ha litt avstand til start, f-eks Tøane når løpet er fra skolen, eller vanntårnet når løpet er fra Birkenesparken.

Mvh

Trenings- og rekrutteringskomiteen