Ekstra Introkurs havkajakk. 1.plass ledig!

Vis kart

Vi åpner for påmelding på årets kurs. Det blir ingen forhåndsbetaling siden vi må se an smittevernsituasjonen på de aktuelle tidspunktene for kursene. Slik det ser ut nå, går kurset som planlagt.

Kursene er også lagt ut på minidrett, men skulle du få problemer med pålogging i Min Idrett, kan du bruke påmeldingen under. Ved å bruke Min Idrett, vil du få gjennomført kurs på din idretts cv. Hvis du ikke har vært innlogget i Min Idrett først, oppretter du ny bruker og når du kommer til siste steg i registreringen og du finner din profil fra før, velger du den, ikke lag ny.

Prisen på kurset er kr. 600,-. Du kan betale med Vipps. Du finner kurset i butikken. Søk opp Brandbu Idretsforening kajakk og velg aktuelt kurs.

Noe du lurer på eller ikke får til? Ta kontakt med Ove på mobil 95291606 eller epost kajakk@brandbuif.no

PS:  Brandbu idretsforening kajakk følger koronavettreglene til Norges Padleforbund og gjennomfører alle vårens kurs i henhold til disse. Se http://padling.no/nyheter-aktivitetsrettet/informasjon-koronavirus-oppdatert-4-mai/

• Informasjon
    kajakk@brandbuif.no

Deltakeren motiveres til å fortsette med padling. Helt enkel manøvrering av kajakken er i fokus.
    Egner seg for nye padlere som ønsker å introduseres til kajakk. Kurset gir våttkort, noe som kreves de fleste plasser i dag, for å kunne leie kajakk. Dette kurset passer også for personer som ikke ønsker å gå på kurs sammen med mange andre personer, men ønsker for eksempel å gjennomføre kun med ektefelle en kamerat e.l. De kontakter da meg direkte, og vi avtaler tid og sted.
    Ingen spesielle forkunnskaper kreves.
    17:00 - 21:00
    Kurset holdes som ettermiddags kurs Viktig med mat og godt drikke til kursdagen. Kajakkgruppa holder følgende utstyr til kurset:
    1. Havkajakk
    2. Åre
    3. Vest
    4. Trekk
    Husk også badetøy og skift.
    Deltakeren introduseres til kajakken og utstyret. Etter endt kurs har deltakeren gjennom enkel praktisk øvelse lært å bruke kajakk, åre, trekk og vest. Kurset skal motivere for videre opplæring i padling.
    • Løfte, bære og sjøsette kajakk.
    • Padle forover med rett kurs.
    • Stoppe.
    • Svinge kajakken begge veier.
    • Bakoverpadling.
    • Gå rundt og komme seg tilfredsstillende ut av kajakken i vannet.
    • Ilandstigning
    • Sittestilling og god padleteknikk
    • Innføring til hvordan en kan øke sikkerheten ved padling.
    • Kjennskap til lokale padleforhold.