Treningsløyper - Kleppeheia

Postet av Birkenes IL den 23. Mar 2020

Hei alle sammen !

Selv i disse litt uavklarte tider så kan vi innenfor en viss ramme tilby noe "organisert" trening. På Kleppeheia ligger det ut to løyper med postflagg.

VIKTIG: Det er Ikke postflagg på starten!

Når dere leser igjennom anbefalingene under, så tenk først å fremst på hvordan dere tar dere opp på Kleppeheia, hvem som kjører i samme bil osv.

Dere SKAL overholde avstandskravene, og det tilsier at dere IKKE skal blande personer fra flere familier i samme bil.

Løypekart ligger her: https://orientering.birkenes-il.no/storage/files?uid=1100717704&pfi=46074

Det er kartene merket: 03.2020 Kleppeheia

Så til gjeldene regler for trening som må og skal overholdes:

NOFs anbefalinger

NOF anbefaler derfor at klubbene iverksetter og opprettholder sine tilbud knyttet til egenorganisert aktivitet, med flere begrensende tilpasninger for å hindre spredning av smitte.

Egenorganisert trening

Alle fellestreninger er avlyst inntil ny beskjed gis fra NOF sentralt. Klubbene kan legge ut sine o-tekniske økter på nett for individuell nedlasting og utskrift, og ikke minst individuell gjennomføring. Ved utøvelse av aktiviteten SKAL myndighetenes pålegg til smittevern overholdes. Det skal ikke utplasseres stemplingsenheter, og utøverne skal ikke berøre postskjermene. Det gjennomføres derfor heller ingen felles oppvarming, ingen utveksling av veivalg og strekktider som medfører fysisk kontakt mellom mennesker. Reise til og fra trening må også utføres iht råd fra helsemyndighetene.

All publisering av aktiviteten skal inneholde informasjon om viktigheten av å overholde myndighetenes pålegg om smittevern, og den enkeltes plikt til å unngå smittespredning!

Ha en ellers fin dag, og ta vare på hverandre!

Svein Roar