Treningsløp 24.4 med "Råtassen"

Postet av Birkenes IL den 16. Apr 2018

Råtassen

Orienteringsgruppa i Birkenes idrettslag inviterer til Råtassen. Råtassen er et nytt spennende orienteringstilbud med fartsfylte utfordringer med kart og kompass.  Råtass passer for jenter og gutter fra 4. klasse. Denne aktiviteten passer for deg som er helt ny men også gøy for deg med mer erfaring. Vi har trenere som lærer deg kart og kompass gjennom lek og moro. Våre trenere er erfarne ungdommer og voksne. Vi tilbyr et åpent og positivt miljø som har fokus på idrettsglede i skogen.

Tidspunkt

Første trening er 24. april på skiskytterstadion kl 17.30, da blir det trening for barna og informasjon til de voksne. Etter dette er det treninger tirsdager fra klokka 17.30 til 18.30 forskjellige plasser i nærområdet. Disse treningene blir samme plass som vi samtidig arrangerer treningsløp for ungdommer og voksene.

8. mai

Skiskytterstadion

15. mai

Skiskytterstadion

22. mai

Mollestad, Øst for "gamle Molleatad bro, o-løp med deltakere også fra andre klubber. Nybegynnere kan følges rundt av foreldre/trenere.

29. mai

Åpen plass mellom Nordåsvegen 52 og 54

5. juni

Åpen plass mellom Nordåsvegen 52 og 54

12. juni

Birkeneshallen

19. juni

Hauane 1 (hos Mette og Per Johan Flaa)

14. august

Risvannsveien, ca 1,2 km fra Øvre Birkeland

21. august

Risvannsveien, ca 1,2 km fra Øvre Birkeland

28.august

Mollestad, øst for nye Mollestad bro

4. september

Mollestad, øst for nye Mollestad bro

11. september

Parkeringsplassen ved Tveide stasjon

18. september

Parkeringsplassen ved Tveide stasjon

25. september

Birkeland skole, ved blåbygget

Til treningene blir det merket fra nærmeste hovedvei.

Det legges opp til en treningssamling med overnatting i løpet av sesongen.

Utstyr

Sko og lett tøy som tåler å bli vått/skittent. Joggesko eller o-sko – ikke støvler da vi legger vekt på gleden ved å løpe i skog og myr med lett utstyr.

Orienteringsgruppa skaffer kart, kompass og brikke (som brukes til elektronisk stempling). Brikke og kompass kan lånes av orienteringsgruppa. Kart vil bli delt ut på treningene.

Pris

Deltakelse på Råtassen er gratis. Men det er ønskelig med medlemskap i Birkenes idrettslag.

Om du vil begynne

Møt opp på skiskytterstadion 24. april klokka 17:30 eller møt opp på angitt sted en av de andre tirsdagene.

Ved spørsmål ta kontakt med Espen Birkenes / Email: espenbirkenes@hotmail.com / 91783652

For å lære mer om orientering kan du se her: http://nof-orientering.org/