Skolekart

Postet av Birkenes IL den 13. Nov 2021

Hei, nå er skolekartene ferdige.

Vi i O-gruppa er veldig stolte over å få på plass dette tilbudet. 

Skoleorientering.no ble opprettet som et prosjekt i forbindelse med O-VM i gamle Østfold i 2019. Da ble alle klubbene i gamle Østfold invitert til å lage "skolekart" til hver skole i regionen. Dette ble en kjempesuksess og portalen ble utvidet til å gjelde alle fylker i hele Norge. 

Vår O-gruppe tok ansvar og satte i gang et prosjekt hvor våre yngre medlemmer skulle lære seg prosessen med å lage kart fra bunne av. Vi har fått støtte av Norges Orienteringsforbund til lisenser for karttegning og vi har igjennom Sparebank stiftelsen DNB sin støtte til NOF fått midler til å utarbeide kartet.

Det er Emil Nygård, Sigmund Javenes Flaa, Lars Birkenes, Erik Rugsland, Mathias Trondsen og Kristian Birkeland som har gjort denne jobben.

I bakhånd har de hatt kyndig veiledning av Espen Birkenes og Bjørn Stormoen. Vi håper dette gir mersmak og at O-gruppa får glede av deres erfaringer og kunnskap videre fremover.

Selve skolekartet vil når være tilgjengelig for alle som ønsker å benytte det via portalen. I første omgang så har vi informert skolene Birkeland skole, Valstrand skole og Engesland skole om prosjektet og hvilke muligheter som ligger i det.

Nå kan skolen tegne sine egne løyper eller andre aktiviteter i et enkelt tegneprogram som gir en "fullverdig " o- løype. Kartene kan enkelt skrives ut og benyttes i opplæring innen O-sporten.

Selve karten har en utvidet "karttegsoppsett" og en større målestokk enn ordinære O-kart, men dette skal være godt tilpasset de aldersgruppene på skolen.

Vi gleder oss stort og håper at dette vil kunne gi oss i løft innen rekruttering, samtidig vil O-gruppa gå i dialog med skolene om å gi dem den støtte de ønsker for at resultatet skal bli bra. Vi har også bestilt inn en de del opplæringsmateriell som skolene vil få gratis mot at vi støtter dem i opplæringen.

Vi vil også gjøre vårt elektroniske tidtaingsutstyr tilgjengelig for dem, slik at det også kan gi et ekstra supplement til O-kunnskapen.

Tusen takk til vår unge gutter for den jobben som dere har gjort, og vi ser veldig fremt il å se resultatene av det.

Mvh

Svein Roar, på vegne av styret


Du finner kartene her



Årsavslutning i O-gruppa

Postet av Birkenes IL den 19. Okt 2021

Årsavslutning

 Nå er det snart slutt på årets sesong, så da er det på tide å sette en verdig strek for sesongen.

O-gruppa inviterer til årsavslutning:

Fredag 29.10 kl. 18.00 på Idrettshuset


Programmet blir litt som tidligere:

1) Vi oppsummerer årets sesong

2) Vi tar en enkel premiering

3) Vi ser frem mot neste sesong ( blir det NJD 2022?)

4) Vi får brynet konkurranseinstinktet litt

5) Vi tar den gode O-praten


Vi satser på Pizza ++ som beverting, og håper det vil falle i smak.

Det er veldig hyggelig om alle store og små, med foresatte vil ta turen. 

Spesielt de som jeg vet ligger i startgropa for en re-start på O-karrieren, alle er velkomne!


Så to PS:

1) vi mangler fremdeles en del kakebakere (spesielt glutenfritt), vaffelrørene og generelt bemanning.

2) husk å melde deg på årets siste sprintløp til søndag 24.10, innen lørdag kl.20. Helst i Eventor erlers til meg på sveinroar.jonsmyr@gmail.com, eller Messenger på face.

På vegne av styret,

Svein Roar




Gubben - kiosk

Postet av Birkenes IL den 11. Okt 2021

Hei, kjære O-venner!

Nå er tiden på året kommet til at vi må forberede oss til et av årets store høydepunkter, Svalandsgubben!

Det kommer sikkert brått på om du skal delta eller bare se på, men dette er også en dugnad for O-gruppa, normalt den eneste vi har i løpet av året.

Litt spesielt er det at vi også hadde SG2021 som en dugnad, en gjennomføring som vi alle kjenner etterdønningene av, men som gav oss et historisk godt bidrag som vi må forvalte på en god måte, tallene kommer på årsavslutningen til O-gruppa den 29.10 kl. 18.00 på idrettshuset. Mer om det kommer!

Så tilbake til Gubben, for å kunne gjennomføre dette på en så god måte som mulig så trenger vi hjelp av mange personer. Jeg har allerede fått en del hjelp til forberedelsene på fredag og lørdag, men så kommer vi til selve dagen hvor man virkelig har behov for innsatsen til alle.

Kort fortalt så trenger jeg følgende til å forberede kaker/vaffelrøre:

4 * 8 l vaffelrøre (oppskriften på 1*8 l får dere av meg)

8 kaker, hvorav 2 må være Glutenfrie 

Til selve dagen må jeg ha hjelp til følgende:

1 person til vaffelsteking fra kl. 09.00 - ca.14.30 ( til røren er stekt opp, kan deles av to etter avtale)

2-3 personer fra kl. 09.00 -12.30 

2-4 personer fra kl. 11.00 - 15.00

1 person av de nevnte må også hjelpe til med forberedelser av salgsvarer på kjøkkenet.

På kjøkkenet er det kun to personer ( Svein Roar + 1) som har "adgang"

Så må man alle være med på opprydding, jo flere vi er jo raskere går det.

Det er ytterst viktig at vi får motiverte personer til å selge varene, det er der gevinsten ligger.

Jeg vil forberede så mye jeg kan på forhånd, og vi kommer til følge med på påmeldingene frem til den fristen vi må sette som deadline for varer/varelevering.

Ta og send meg ditt bidrag på på epost: sveinroar.jonsmyr@gmail.com eller på Messenger på Facebook.

Første bidragsfrist er: 19.10

Jeg er veldig takknemlig for at dere melder dere frivillig, og setter pris på å slippe å måtte "mase". Tenk gjerne utenfor boksen også, hvis dere skal løpe eller gjøre noe annet. Vi har mye flotte personer som har tatt i et tak opp igjennom årene.

Vi støtter selvfølgelig opp om de som skal løpe eller har fått andre oppgaver i idrettslaget, men da påhviler det også dere et spesielt ansvar for bidrag/bemanning, og at dere tar en prat med de andre hjemme eller noen der kjenner:-) som vil ta del i denne veldig morsomme aktiviteten.

Jeg gleder meg,

Mvh

Svein Roar




Høstsprinten 2021

Postet av Birkenes IL den 26. Sep 2021

Høstsprinten 2021 - vi lager 4 flotte sprintløp fra klubbhuset. Løpene blir med Ekt og fullverdige poster, slik at vi får trent på alle fasene i et O-løp.

Jeg håper alle som har lyst til å være med på å forlenge sesongen kommer.

Hvis du ikke får meldt deg på i Eventor, så send meg en epost så legger jeg deg inn - har du brikke så husk brikkenr. Hvis ikke så tildeler jeg deg en før løpet.


Her er innbydelsen:

Birkenes IL inviterer til Høstsprintcup - Søndager fra 3.10 t.o.m 24.10

Samlingsplass: Klubbhuset i Birkenesparken (inne ved dårlig vær), parkering på samlingsplass. 

Start: Fristart mellom ca. 15.00 og 15.30 – Blir det for mørkt så start vi tidligere, vi er fleksible. 

Påmelding: Påmelding gjøres fortrinnsvis i Eventor innen lørdag kl. 20.00 – da er man garantert kart. 

På løpsdagen er tilgjengelig kart så langt det rekker☺ Påmeldingsavgift: 50 kr for løpere utenfor Birkenes IL, klubbene faktureres i etterkant. 

Kart/terreng: Birkenesparken 1:5 000, ekv. 2,5 m, utgitt 2015. Det er ca 20% skog og 80 % urbant terreng. IKKE bruk piggsko! Kartet er ikke oppdatert, men det gjør det litt ekstra spennende 

Klasser og løyper: D/H A/B/C kort ca. 1,8 - 2,2 km D/H A/B lang ca. 2,2 - 3.0 km N ca. 1,5 – 2 km 

Kvitteringsmetode: EMIT-systemet benyttes. Brikke kan lånes på samlingsplass 

Resultater: Lastes kun opp i Eventor 

Resultatene beregnes slik i H/D lang/kort: 

Damer: 35- og u/16 år anvendt tid, 15 s fratrekk for hvert år over det 

Herrer: 40- og u/16 år anvendt tid, 15 s fratrekk for hvert år over det 

Sammenlagtpoeng poeng beregnes med 25 poeng til vinner og 24 poeng til nr.2 og summeres for hvert løp (totalt 4) til en sammenlagtsum. 

Premiering: Ingen premiering – sammenlagtvinneren får heder og ære sammen med de andre deltagerne! 

Løpsleder/løypelegger: Svein Roar Jonsmyr, tel. 957 31771. e-post: sveinroar.jonsmyr@gmail.com



Flere seiere til Birkenes i KM!

Postet av Birkenes IL den 1. Sep 2021

H13-16 laget tok hjem en flott seier på søndagens KM stafett, men først ble det arrangert KM langdistanse på Granestua.

Her var det var høy lyng, krevende veivalg og tøffe løyper som la grunnlaget for våre flotte resultater.  

I H13-14 gikk Lars Birkenes av med seieren og dermed en velfortjent gullmedalje. I H15-16 ble Emil Nygård nr. 2 og sølv..

Videre så var det flott innsats av Mathias Aamlid Trondsen og Erik Rugsland i i C-åpen 10-16. I tillegg så løpe flere Birkenesinger i andre klasser, og gjorde at vi hadde en flott kontingent med løpere på langdistansen.

På søndag var det en fartsfull stafett på Hoveodden, Tromøya. Både den ypperste eliten - med flere medaljekandidater til de neste helgers NM, mosjonister og ferske nybegynnere, fikk utfordringer når Agders o-løpere endelig kunne møtes til et tilnærmet normalt KM-arrangement. Her stilte Birkenes med 6 lag 

Det var Birkenes 1 i H13-16 som trakk det lengste strået , med Kristian Birkeland, Lars Birkenes og Emil Nygård. Disse var klart foran Grane og KOK, mens det var veldig spennende mellom KOK og Birkenes 2 med Sigmund Javenes Flaa, Mathias Aamlid Trondsen og Erik Rugsland om tredjeplassen. Likt ut på siste runde var de, men med 4 små sekunder måtte vi gi tapt for KOK i kampen om bronsemedaljen.

Her er noen bilder fra Hovedløpet:











I H17 - så løp Birkenes sine evigunge løpere inn til en flott 5 plass( på resultatlisten så har laget foran lånt en løper fra en annen krets). Laget besto av Åsulv Birkeland Stormoen, Espen Birkens og Asle Åsmul, som alle gjorde veldig jevne og gode løp.

I H150 så stilte vi med hele tre lag, hvor Birkenes 1 med Steinar Aas, Kristian Nyhus og Trygve Løland ble nummer 5, med Birkenes 2 med Svein Roar Jonsmyr, Per Are Birkeland og Bjørn Stormoen tett bak på 7 plass. Birkenes 3 med Siri Bjorvand, Arvid Falander og Guttorm Nyhus løp jevnt og godt, men en liten postfeil ødela sammenlagtresultatet.


Alt i alt en flott dag på Hove med mange flotte O-løpere fra Birkenes IL og Agder O-krets. Strålende vær og fine omgivelser, skapte en fin ramme rundt arrangementet. Vel blåst både til lørdagens arrangør IK Grane orientering, og til søndagens arrangør kretsstyret/Grane og løypelegger Øyvind Bratland fra Trauma!

Mvh

Svein Roar



Mase....jeg????

Postet av Birkenes IL den 6. Aug 2021

Historisk bilde 

 

KM-stafett!

Allerede nå så forbereder jeg dere på at årets KM-stafett er nært forestående.

På søndag 29.8 kl.12.00 så går startskuddet på HOVE ODDEN på Tromøya. Lettere og mer lettløpt terreng går det ikke an å få det.


Så her er det bare å se seg selv i speilet, gjør man det så mangler det kun en person til på laget. Hvem kan det være? Kanskje det er deg som vi i Birkenes mangler?

Løypene er litt lengre enn vanlig, men det har med terrenget å gjøre, padde flatt med en liten haug på! Det gjør også at det ikke nødvendigvis blir så vanskelig. Her er innbydelsen:

https://eventor.orientering.no/Documents/Event/29733/1/Innbydelse

Vår målsetting må være å få til så mange lag som mulig:

H 13 -16 2 lag med våre supergutter som er på hovedløpet å lader opp, eller må vi ha inn en reserve?

H 17- med ungdommene Åsulv, Espen, Espen, Steinar, Kristian N eller Asle( Hm...... det ble litt mange) 

D 135 med evigunge Siri Bjorvand (som gjerne stiller i H klassen også) og Gunn, Anne-Kari, Mette....... 

H 150 hvor ungdommene Trygve, Bjørn, Svein Roar, Steinar Å, Guttorm allerede begynner å forbedrede seg. Øyvind Andersen har allerede meldt forfall p.g.a noe fisking(?) med gutta!

Legg også merke til "lagkonkurransen" som er to eller flere under 12 år som løper sammen.

Vi har plass til flere og ønsker å lage så mange lag som mulig. Spesielt hadde det vært hyggelig å se noen (nye)ansikter igjen i disse korona tider.

Har jeg glemt noen navn, Dag Ivar, Paul, Johnny, Arvid, Monica, Per Are, Siri, Håvard, Mari, og ikke fortvil over at du ikke nevnt. 

Ta kontakt med meg hvis du har lyst, så setter vi opp lag!

sveinroar.jonsmyr@gmail.com

Mvh

Svein Roar




Dugnad for Statens kartverk

Postet av Birkenes IL den 30. Jul 2021

Vil du være med på dette?

Vi har på plass en god del personer allerede, men hvis du ikke er spurt, så fortvil ikke. Du har nå muligheten til å være med på noe som sikkert blir utrolig morsomt.

Ta kontakt med undertegnede på sveinroar.jonsmyr@gmail.com hvis du er interessert.

Styret m/flere skal ha en befaring og innføring med Åsulv B. Stormoen på kommende torsdag 5.8. Vi tar sikte på interne gjennomganger og opplæring etter den gjennomgangen


Ordet dugnad - betyr sjelden noe særlig morsomt ! 

Denne gangen så er vi så heldige at vi er valgt av Statens Kartverk til å delta i oppryddingsprosjektet "Rydding av trigonometriske punkt" i Birkenes kommune. 

Det er i alt 153 punkter som skal besøkes, noe som tilsvarer punktene som er avbildet.

Her er et lite utdrag av retningslinjene for ryddingen:

Hva skal ryddes?


Barduner (stålstrenger) 

I de tilfellene der stålstrengene skal ryddes vil de ligge henslengt i området rundt signalet. Om de henger løst er det også nødvendig å rydde bort

Trevirke 

Trevirke skal samles sammen og legges i en haug bort fra sti. Om man har med sag kan det være et poeng å kutte signalet i mindre deler. 

Nagler (spiker) 

Spiker som er brukt i signalene ligger i mange tilfeller spredd i området rundt signalet. Vi ønsker at det plukkes så mange spiker som mulig, og at disse tas med fra lokasjonen. Det er også nødvendig å fjerne spiker fra treverket om mulig. 

Festebolter

Dette er bolter med et flattjern øverst, ofte støpt i fjell. Disse flattjerna stikker ofte mer enn 10 cm opp fra bakken, og kan være sjenerende. Det vil ikke være mulig å fjerne jernboltene fra fjell, men vi ønsker at boltene blir kuttet av så nært fjell som mulig. Selve flattjerna må i alle fall bort.  

Rester av plast/metall

Dersom annet søppel ligger og slenger rundt signalet skal dette tas med fra lokasjonen. 

Hva er økonomien i det?

 Vi får betalt pr. punkt, og det er mange punkt, så summen blir høy......... Noe som gjør at vi kan fortsette den satsingen som allerede har. Nå er det straks løpere på vei til hovedløpet og O-landsleir i Nord Trøndelag.


Mvh

Svein Roar

O-gruppa




 



SG2020(21) - til meget pluss!

Postet av Birkenes IL den 22. Jul 2021

Sørlandsgaloppen 2020(21) er over!

Jeg må begynne med å TAKKE alle de involverte fra Birkenes O-gruppe som var med. Uten deres innsats hadde vi ikke klart dette store løftet. En spesiell takk til Steinar Ånesland som tok på seg jobben med å vare ansvarlig for gjennomføring av starten. Det er to kritiske funksjoner som må være på plass i et O-løp på løpsdagen, og en av de er starten. Startprosedyren er viktig og når denne gjennomføres 100% etter alle kunstens regler, så får løperne en god opplevelse med seg ut i skogen. Det gjorde den under Steinar og O-gruppas sin kyndige ledelse.

Nybegynnerstarten på samlingsplass ble de første to dagene  bemannet av Ingeborg Ånesland, og hvor Guttorm Nyhus hadde de to siste dagene.




Hvorfor ikke bruke Sørladsgaloppen til å feier sin 40 års bryllupsdag!

Jo, det gjorde Bjørn og Anne-Kari. Dette står det umåtelig respekt av, både 40 år og prioriteringen av SG. 

Vi gratulerer dem så mye og bøyer oss i hatten!



Selve Sørlandsgaloppen som ble gjennomført i år, var den som ble utsatt fra 2020 p.g.a pandemien. Det hersket stor spenning i hovedkomiteen(Hk) om det i det hele tatt kunne gjennomføres et arrangement i i år. Smittesituasjonen i Kristiansand og omegn var ikke den beste og det var lenge ekstra strenge lokale restriksjoner.

Vi i HK kunne heller ikke møtes fysisk og vi var prisgitt "Teams" plattformen. Noe som også gjør det utfordrende. Men vi besluttet i mars/april at vi skulle planlegge for 3 kohorter av 500 deltagere. Så kunne vi bare justere inn mot slutten. Det viste seg å være en god strategi, bortsett fra at vi ikke fikk lov til å ha 500 i kohorten men maks 200 ( i beregnet arrangører, det svaret vet vi fremdeles ikke). Så hvordan løste vi det?

Jo, vi tenkte først 4*200, og at det var det vi fikk lov til. Bare 800 løpere, men vi hadde neste 1500 løpere påmeldt!!!!. Så løsningen ble 2 arrangement først 4*200, så 4*200 til, da fikk alle påmeldte plass, men....

Nå ble starttiden utvidet og vi fikk problemer med spesielt torsdagen hvor første start opprinnelig var kl. 18, denne ble flytte frem til kl. 15.00 for å kunne få få de siste løperne ut ca. 19.30.


Jeg skal ikke si for mye om den programmeringsjobben som måtte gjøres i løpssystemet, i løpet av de siste dagene/nettene for å få dette til å virke, men det ble løst. Nevner bare temaer som kohorter/regioner/fylker/klubber/familier som måtte hensynas.


Ingen smitte ble avdekket, noe som viser at orientering med enkle tiltak lett kan gjennomføres på en forsvarlig måte.

Steinar fikk, p.g.a lang starttid en større utfordring! Startstedet skal flyttes fire ganger, noe som betyr at man må ha kontroll på logistikk/bemanning og tidsdisponering. Jeg er blitt fortalt at med den rutinerte gjengen fra Birkenes O-gruppe så var ikke det noe problem. Selv om det er veldig bratt og høyt opp fra Ravnedalen til start, og i tillegg så regnet det litt.......selvfølgelig.

Premieutdelingen som jeg har ansvar for (tillegg til alt annet) ble også gjennomført uten bruk av premiepall, siden vi aldri kunne klare å få alle vinnerne inn på arena samtidig. Den siste dagen er det sammenlagtpremiering, noe som skulle vise seg å bli både hyggelig og gøy!


Ingen kunne forstå hvordan vi skulle klare å få delt ut premiene, men det lot seg gjøre på følgende måte. Gode sammenlagtlister etter 3 løp, og "liveresultater" fra siste dags løp på mobil, så hadde man relativt god kontroll. Noe fleksibilitet måtte man utvise i de siste premiene i de største klassene, men med like premier fra plass fire, så var det bare å sørge for å ha nok av dem. Så alle fikk sin rettmessige premie, t.o.m plass 1-3 ( med ett unntak tror jeg).


Så alt i alt har vi fått bare positive tilbakemeldinger. Nå arbeider vi med å få alle endringer registret og fakturert. Så nå har jeg kjørt en hovedfakturering, så kommer det en tilleggsfakturering hvor vi har gått igjennom alle endringsskjemaer, eposter, faxer(nei, ikke det) og muntlige avtaler( huff og huff). Vi er snart ferdige med det og rekker det før ferien tar slutt. Det økonomiske resultatet bli bra, noen ekstrakostnader og ingen etteranmelding gjør at det blir noe mindre enn 2016, men bra blir det. 

Så da er det bare å ønske alle Birkenesinger god sommer videre og velkommen til en ny høstsesong.

Vi ønsker også Larvik OK lykke til med SG2022, hvor vi sikkert er veldig velkomne.

Noen er nevnt, men ingen er glemt. Dere gjør en fabelaktig god jobb!

Mvh

Svein Roar




Nye treninger på Mollestad!

Postet av Birkenes IL den 31. Mai 2021


Nå har Guttorm lagt ut to treningsløyper på på Vestre Mollestad kartet. 

Start og mål innerst på Monen der det var treningsløp treningsløp i fjor.

Vi anbefaler å sykle ut dit, veien går gjennom et par gårdstun så vi hensyn.

To løyper en A løype og ei kortere løype B. Postene henger ute til og med mandag 7/6.

Kartene kan lastes ned her



Verdens Orienteringsdag!

Postet av Birkenes IL den 27. Mai 2021


Birkenes O- gruppe gjennomførte det som iflg. arrangør og løypelegger Steinar Aas kan kalles "Vårens vakreste O-løp". 

I samarbeid med Kents Arild Ludviksen og Alice Østrem Hoy fra Birkelandskolene så ble Verdens Orienteringsdag gjennomført på en fantastisk måte. I løpet av 4 dager så så deltok mellom 200 og 250 elever på dette arrangementet. Alt med forsvarlig smittevern og i.h.t til dagens avstandsregler.

Steinar la til rette for løyper på ca. 2-2,5 km i luftlinje med 10 poster.

Løpene ble lagt opp med full elektronisk tidtaking. Det betyr at  O-gruppe stilte med teknisk utstyr som også blir brukt i ordinær orientering. Vi er veldig glade for å kunne gjøre O-aktivitetene så spennende som mulig for elevene og potensielle rekrutter til O-sporten. Om ikke det blir elever så ser vi kanskje noen lærere.......

For å lette arrangementet for skolen så ble løypene laget av Steinar i Purple Pen, og oversendt skolen på pdf format. Siden det var nybegynnere, så laget han også postbeskrivelser med norsk tekst.

Den siste dagen, dag 4 så ble det laget en helt ny løype på ca. 2,3 km, etter sterk påtrykk fra elevene. Ryktet forteller at noen løp løypene både 3 og 4 ganger, sterk innsats! 

Det internasjonale orienteringsforbundets (IOF) sitt mål om organiseringen av denne årlige begivenheten er som følger:

Øke synligheten og tilgjengeligheten av orientering til unge mennesker, øke antall deltakere både i skolenes aktiviteter, samt i klubbenes aktiviteter i alle land i nasjonale forbund, hjelpe lærere til å implementere orientering på en morsom og pedagogisk måte og for å få flere nye land til å delta i orientering.

 Vi kan si at på Birkeland så bidrar vi til å oppfylle denne visjonen. Tusen takk til Kent Arild og Alice for at vi får lov til å være med på dette.

Kent Arild Ludviksen


For Birkenes O-gruppe

Svein Roar



Nettbutikken er åpen!

Postet av Birkenes IL den 24. Mai 2021


Nå er vi endelig klar med Nettbutikken!

Vi er glad for å kunne endelig få muligheten til å kjøpe tøy igjen, nå vil vi kun kjøpe tøy igjennom nettbutikken. Denne vil vi normalt åpne en gang i året for hver gruppe.

Tøyets profil er nå designet for å gi Birkenes IL en felles profil, slik at medlemmer og støttemedlemmer stolt kan vise tilhørigheten til BIL. Tøyet er felles for fire grupper ski, skiskyting, sykkel og orientering. 

Av avtalemessige årsaker så er ikke fotball og håndball med, men medlemmer i disse gruppene kan selvfølgelig kjøpe profiltøy her også.

Felles informasjon til alle Birkenes IL's medlemmer.

Alt profiltøy som ligger i denne nettbutikken er det samme som ski, skiskyting, sykkel og orientering har designet. 

Legg merke til at det er løpeskjorter og tights også.

Unntatt er konkurransetøyet som de enkelte grupper vil åpne for salg igjennom sine egne nettbutikker når gruppene selv er klar for det, alt felles profiltøy kommer også her.

Derfor kan alle Birkenes IL medlemmer kjøpe profiltøy i denne butikken, UNNTATT subsidierte konkurranse O-trøyer ( det kan kun medlemmer registrert i O-gruppa gjøre). Liste over kjøp kommer til O-gruppa.

Nettbutikken stenger 06.06.2021 med forventet levering i uke 28.

Her er litt informasjon om fremgangsmåte,:

Før du kan starte å bestille må du registrere deg.
Velg «Logg inn» om du allerede er registrert som bruker på trimtex.no eller “Ny konto” om det er første gang du bestiller fra oss. På mobil må du scrolle litt nedover på siden for å finne disse to valgene.

Klikk deg inn på linken her for å komme til nettbutikken: trimtex.no/no/teamshop/birkenesogruppa

Eller logg inn med aktiveringskode/teamkode: birkenesogruppa

Du skal motta en ordrebekreftelse fra oss når din ordre har gått gjennom.

Vi anbefaler å bruke Chrome eller Firefox for at det skal fungere optimalt, f.eks vil brukere av Internet Explorer kunne oppleve noen problemer.

Lurt tips! Kommer man “bort” fra klubbsidene, kan man alltid klikke på klubbnavnet øverst på siden for å komme tilbake igjen. På mobil vises dette ved å gå på menyen øverst til venstre.



Spesielle regler for medlemmer i O-gruppa

Følgende kan bestille en konkurransetrøye til kr. 1.- 

  1. Løpere som skal delta i terminfestede løp, nærløp mv.
  2. Barn under -16 , som deltar/skal delta på trening/aktiviteter til O-gruppa
  3. De som vurderer seg som veldig aktive eller skal delta på flerdagsløp/samlinger kan bestille to stk.
  4. Deltagere påmeldt kretslag kan bestille en overtrekkdress som O-gruppa betaler. Kopi av varekjøp sendes til leder for godkjenning av refusjonen.
  5. Vi andre betaler den pris som er i nettbutikken

Ta kontakt med meg, hvis det er noe som er uklart på sveinroar.jonsmyr@gmail.com

Mvh

Svein Roar

Leder O-gruppa

Birkenes IL


1 Kommentar

Treningsløyper på Risvand

Postet av Birkenes IL den 12. Mai 2021


Steinar Aas har lagt ut to treningsløyper på Risvand kartet. Dere finner kartene her

Løypelegger er også interessert i den raskeste tiden, så har du løpt melder du inn tiden på sms til han på tlf. 991 68818.

Løypene ligger ute til og med 18.5.

God tur!


Mvh

Svein Roar

 



Løyper fra Agderkarusellen på Røynåsheia

Postet av Birkenes IL den 14. Apr 2021

Agderkarusellen på Røynåsheia er nå gjennomført med 21 ungdommer til start. I tillegg fikk flere ledere og sjåfører en god tur på skauen.

Løypene ligger ute til og med søndag 18. april og alle er velkomne til ta seg en tur.

Her finner du løyper klare for utskrift:

https://eventor.orientering.no/Events/Show/14220

Samlingsplass og parkering i tunet ved Røynåsveien 229. Har du problemer med å få skrevet ut ligger det noen kopier innenfor den vanlige døra helt til høyre i garasjen ved samlingsplass.



Nærløpskart

Postet av Birkenes IL den 14. Apr 2021

Nå ligger dagens løyper klare for nedlasting. Du kan laste ned kart ved å trykke på denne linken, Nærløpet 14.4.21 

Løypene ligger ute til mandag 19.4, god fornøyelse!

Mvh Birkenes O-gruppe



Agderkarusellen løp nr.2

Postet av Birkenes IL den 7. Apr 2021

Hei alle sammen!

Birkenes O-gruppe står oppført som arrangør av Agderkarusellen løp nr. 2 til onsdag den 14.nde april.

P.g.a Covid situasjonen så er det lagt sterke begrensninger på aktivitet for voksne, men vi kan arrangere løp for alle under 20 år.


Vi har da valgt å legge til rette for disse løperne og gjennomfører arrangementet som normalt.

Se løpsarrangementet i eventor: https://eventor.orientering.no/Events/Show/14220

Vi har, basert på den erfaringen som Oddersjaa gjorde i løp 1.valgt å ta vekk N-løype men anbefaler da at de som ønsket å delta i N-løypa i stedet melder seg på i C-løypa. Ved spørsmål om dette, ta kontakt med Svein Roar for mer informasjon.

For voksne løpere så legger vi kartene ut for nedlasting på nettsiden i løpet av kvelden den 14.nde, så dere ta de som egentrening. Løypene vil ligge ute fram t.o.m. søndag 18. april.

Hvis det er noen som ikke får til å melde seg på i eventor, ta kontakt med Bjørn, Svein Roar eller Espen så ordner vi det. 

HUSK! 

Alle må være registret i eventor og aller helst være forhåndsregistrert. 

Vel møtt!

Mvh Svein Roar



Årsmøtepapirene er klare!

Postet av Birkenes IL den 22. Feb 2021

Hei alle sammen,

Nå har jeg lastet opp årsmøtepairene. De ligger her:

https://orientering.birkenes-il.no/storage/files?uid=1100717704&pfi=54459

Selve årsmøtet blir avholdt etter koronaregelverket, så derfor blir det meget enkel servering.

Mvh Svein Roar



Årsmøtet utsettes til 11.2.21

Postet av Birkenes IL den 19. Jan 2021

På grunna av at det ikke er mulig å møtes mer enn 10 personer, så utsettes O-gruppas årsmøte til 11.2.21 Kl. 19.00 på idrettshuset (salen nede).

Vi vet at dere ser frem til dette møtet og hadde gledet oss til å møte dere. Så når det blir åpnet for 20 personer eller flere, så vil vi gjennomføre. Hvis denne begrensingen vil vedvare så kommer det ny oppdatering rundt den 8.2 her på hjemmesiden, oppdateringen sendes også med kopi til eposter.

PS. Hovedlagets årsmøte er berammet til 22.3.21

Mvh

Svein Roar