Hei,
Nå har vi fått åpnet ny Teamshop hos Trimtex. Hver enkelt medlem bestiller etter sitt behov.
Idrettslaget betaler for konkurransedrakter i den undergruppen som du konkurrerer i ( kr. 1.- utstyr).
For disse produktene så går det faktura rett til Idrettslaget, med navneoversikt over hvem som har bestilt.
For O-gruppa så vil vi kjøpe noen ekstra konkurransedrakter til et lite lager.
Alle medlemmer, uansett undergruppe, av idrettslaget kan fritt logge seg inn å kjøpe de profilproduktene man ønsker.
Legg merke til at vi har felles Teamshop med Friidrettsgruppa denne gangen. Se også bestillingsfristen 10.3, levering av utstyret vil være i uke 17.
Mvh
Svein Roar
O-gruppa
Her er informasjon fra Trimtex:
VIKTIG informasjon før pålogging - vi har nå lansert en ny versjon av våre Teamshops og alle kunder må derfor opprette NY KONTO i henhold til veiledningen. Se video her.
Du får tilgang til din teamshop ved å klikke på denne linken.
Første gangen du logger inn blir du og bedt om å legge til din unike teamkode: birkenesil-1391
Bestillingsfrist: 10/03/204
Etter å ha fullført et kjøp i teamshoppen vil du motta en ordrebekreftelse.
En veiledning for hvordan du oppretter ny konto, logger inn og legger til din teamshop finner du her.
Med vennlig hilsen
Trimtex
Da er det klart for et av årets høydepunkt!
O-gruppa inviterer til årsmøte:
Dato: 12.2.24
Tid: 18.00
Sted: Pokalrommet på idrettshuset
Saker som ønskes å tas opp må være styret i hende innen 1.2, send innspillet til: sveinroar.jonsmyr@gmail.com
Det blir enkel bevertning, etter tidligere normal.
Etter årsmøtesakene så tar vi opp noen saker som er relevant for O-gruppa i 2024 og videre prosess. Her kan alle ta opp det de ønsker, men er det større spørsmål så er det fint om jeg kan få to linjer om det på forhånd.
Jeg kan nevne to:
1) Hvordan skal O-gruppa drive kultur-O fra 2025?
2) SG 2025 - leder for start ( IKKE IK Start:-))
Mvh
Svein Roar
På vegne av styret
]]>LAGET VIL MARKERE DETTE PÅ FLERE MÅTER:
· Felles aktivitetsdag med idrettshow lørdag 8.juni fra kl 12-17. Alle grupper blir med og lager sin aktivitetsstasjon fra kl 12-15. Deretter blir det idrettsshow fra scene.
· Stor jubileumsmarkering i Birkeneshallen lørdag 16.november fra kl 17.
· Månedlig utstilling i biblioteket. Se liste over hvilken måned de ulike grupper har ansvar for. Langrennsgruppa er først ut og er i gang!
Spennende markeringer gjennom hele året i regi av de ulike grupper.
·
Nærmere info kommer etter hvert, men vi ber alle sette av viktige datoer.
Jubileumskomiteen/Styret
]]>Fra og med neste uke og frem til høstferien blir det nybegynnerkurs for alle aldersgrupper sammen med treningsløpene hver tirsdag. Mer informasjon kommer.
]]>Hei, i morgen, tirsdag 20.6 møtes vi Holta for årets siste treningsløp. Tradisjonen tro er det også klubbmesterskap.
Det blir kåret klubbmester i H ( A 3,5 km) og D (A/B 2,5 km), Nybegynnerne får 1,8 Km N-løype.
Starten går fra kl. 18, ca. 10 min å gå til start ( sikkert klar før det), fint hvis de fleste kan komme rundt det tidspunktet.
Samlingsplass blir her:
Vi har nå 14 slitene og døgnville løpere på vei inn fra Finland, Vil det være hjemmeværende løpere som kan tukte noen av dem. Still opp så får dere se!
Det kan dessverre ikke bli noen grilling i år p.g.a tørken, så der få vi komme sterkere tilbake.
Premieutdeling vil forgå på sesongavslutningen vår.
Jeg håper flest mulig kan komme å delta.
Løypelegger i år er Svein Roar, som har tatt hensyn til slitne ben og høydekurver på kartet, så han lover en rask og fartsfylt løype. Det skulle tilsi at her teller hvert sekund.
Mvh
Formannen
]]>Jeg minner om påmelding til Nordjysk 2-dages 10. - 12. mars 2023. Se tidligere innlegg på hjemmesida.
Påmelding så snart som mulig og innen 5. januar,
Påmelding til meg på E-post: bstormoe@online.no
Oppgi alder til alle deltakere ved avreise og ønsket leilighet.
Det kan være aktuelt at noen kan dele en leilighet.
Håper vi fyller opp reserverte leiligheter!
Bjørn
]]>Hei alle sammen!
Jeg legger inn informasjon om kurstilbud fra NOF her. Dette er relevante kurs som går i perioden Jan- Mars 2023.
Hvis det er noen som er interessert, så meld dere på. Har du ikke tilgang i Eventor eller om kursene medfører en kostnad, så ta kontakt med meg.
Høyreklikk lenken (HER) og velg " åpne i ny fane"
Mvh Svein Roar
Til klubber og kretser
Ønsker du å øke kompetansen innen trenerrollen, løypetegning eller karttegning ?
Norges Orienteringsforbund inviterer til en rekke kurs i perioden januar – april, med gode muligheter for å lære mer innen de nevnte områdene.
Vi håper at klubber og kretser vil bidra til å spre informasjonen til sine medlemmer og benytter muligheten til kompetanseheving.
Det vil etter hvert bli satt opp kurs og webinar innen flere fagområder, så følg med på Eventor/forbundsaktiviteter.
Trenerkurs
Løypetegningskurs i OCAD og Purple Pen, digitale kurs
Synfaring og tegning av skolegårdskart og sprintkart
Har din klubb eller krets ønske om andre kurstilbud, så send oss en mail eller ta kontakt.
Vennlig hilsen
Lene S Kinneberg
Fagkonsulent kompetanse og bredde
Norges Orienteringsforbund
+47 932 647 56
]]>
Vi satser på tur til Nordjysk 2-dages i 2023 og håper mange vil bli med på turen.
Årets løp går i Svinkløv klitplantage ca. 1,5 timers tur fra Hirtshals. Trening og nattløp er i Blokhus klitplantage.
Overnatting er bestilt på Blokhus feriesenter
Avreise fredag 10. mars kl. 08.00 fra Kristiansand
Retur søndag 12. mars kl. 17.30 fra Hirsthals, ankomst Kristiansand kl. 20.45.
Ny retur søndag gjør at det blir god tid til løpet søndag samtidig som vi ikke er hjemme langt på natt.
O-gruppa sponser en del av turen og priser blir:
Båtreise med frokost ned og middagsbufet opp:
Barn: 340,- kr - Voksne: 570,-
Bil t/r :360,- kr
Leilighet:
4 personer: 920kr - 6 personer: 1 130 kr
--
Mer informasjon vil komme etter hvert.
Ønsker du å være med ønskes tilbakemelding innen 1.1.2023
Ta gjerne kontakt viss det er noe du lurer på.
Hilsen
o-gruppa v/Bjørn Stormoen, tlf 45 67 84 10
]]>Hei, Vi tar sikte på å planlegge en tur til NJD 2023 , 10-12.3.2023.
Utfordringen vår er at løpene går på Svinkløv og det er ca. 90 min fra ferjen.
PÅ søndagen er det fristart fra kl. 08.00, det betyr at løper må være i mål til 09.45 for å rekke opp til kl. 11.15 ( avgang 12.15).
Jeg har laget en liten gallup, hvor svarene fra dere vil være grunnlaget for den pakken klubben skal tilby.
Jeg kan også si såpass mye at styret har bestemt at vi skal gå for 50% dekning av turen slik som vi gjorde i fjor.
Jeg har også laget et svaralternativ for "ikke interessert", som bare vil gi oss en pekepinn på om vi bruker midlene våre på riktig sted, eller om det kan bør være andre tilbud som bør prioriteres.
Svarene er ikke bindende, men de danner grunnlag for den reservasjon ( spesielt rom) som vi må gjøre på forhånd.
Jo bedre svarene er jo bedre og enklere blir det for oss som arrangører.
Det kan være at noen ønsker å benytte andre ferjetider, da ordnes reise selv, men du/dere vil få tilsvarende støtte fra klubben.
Vennligst svar så fort dere kan her ( trykk på linken) og innen 20.10.
Mvh
Svein Roar
Ps. Første forsøk på denne måte å få tilbakemelding på, fungerer det så blir jeg glad
]]>Hei, Gubben er friskere enn noen gang. På søndag 30.10 så braker det løs igjen, pdd så er det er det 99 deltagere som er påmeldt.
Vi i O-gruppa må selvfølgelig bidra med et et godt produkt i kiosken og da trenger jeg alles støtte.
Noen har andre oppgaver, mens noen skal løpe og så er vi noen igjen som tar oppvasken.
Foreløpig er det planlagt følgende meny:
1) Vafler
2) Skillingsboller og boller
3) "Høstsuppe" m/uten "kjøtt"
4) Pølser m/tilbehør
5) Brus/kaffe
6) Kaker
7) Takke med nylagede sveler ( under vurdering - muligens litt stekos)
8) Fruktbeger
Hvis det er noen som har noen gode innspill, så er jeg takknemlig for det.
I fjor fikk vi litt mye kake og vaffelrøre igjen. Det må vi prøve å unngå, så jeg har redusert antall liter vaffelrøre (det ordner jeg) og antall kaker.
Jeg trenger 6 kaker fra dere.
Alle kaker bør kunne bakes Lactosefritt ( Lactosefri melk og smør er enkelt å benytte). Husk å si ifra(merk) at den er Lactosefri. Kakene skal ikke deles opp i biter.
Gluten - det er et større problem. Har vi noen som kan bake to glutenfrie kaker?
Glutenfrie alternativer vi har er frukt, suppe (kjøtt legges i etter eget valg) og dermed skulle en kake også være fint å kunne tilby.
Bemanning
Jeg trenger følgende på løpsdagen:
09:00 Steke vafler:
1 eller 2 som kan bytte på å steke vafler, antallet liter reduseres fra tidligere, men vi bør prøve å øke kvaliteten på dem.
09:00 -ca. 11:00 Salg: 2 til 3 personer
11:00 - Salg: 3 personer
Jeg har med 3 i familien, så vi har kontroll på det administrative, og organiseringen. Men jeg er takknemlig om tilbud om kakebaking og salgspersonell kommer så raskt som mulig til denne eposten: sveinroar.jonsmyr@gmail.com
Mvh
Svein Roar
Det har gått ut invitasjon til gruppene om å bli med på en idedugnad i.f.b med vår 100 års markering i 2024. Det er ønskelig med to personer fra hver gruppe. Noen som ønsker å være med?
Fra hovedlagets side:
Hei,
Løypene fra Nærløpet blir hengende ute i en uke, t.o.m mandag 19.9 for de som har lyst på en treningstur.
Vi har lagt ut kartene fra nærløpet på våre hjemmesider: Kart
Kartene er også lastet opp i Eventor under løpsarrangementet: Agderkaruselløp 16
God tur!
Mvh Birkenes O-gruppe
]]>Vi trenger løpere. Om du har løpt mye eller lite orientering eller er i god eller dårlig form er ikke så nøye. Vi ønsker å stille flest mulig lag og har bruk for alle.
De yngste møter klokka 17.30 for felles opplegg før de begir seg ut i løypene. Øvrige kan starte mellom 17.30 og 18.30. Vi fortsetter slik hver tirsdag frem til høstferien med unntak av tirsdag 6. september. Da dropper vi treningsløp og satser heller på en stor delegasjon BIL-løpere på vårt løp i Agderkarusellen fra Oggevatn onsdag 7. september.
Planen frem til høstferien ser slik ut:
Dato | Sted | Løypelegger | |
Tirsdag 23. august | Vanntårnet, Tømmeråsen | ||
Tirsdag 30. august | Øvre Birkeland Klubbmesterskap! | ||
| Oggevatn, Agderkarusellen | Se eventor for innbydelse. Ta kontakt med Åsulv for hjelp til påmelding og fellestransport. | |
Tirsdag 13. september | Birkeland skole | Espen Birkenes / Steinar Ånesland | |
Tirsdag 20. september | Skiskytterarenaen |
| |
Tirsdag 29. september | Skiskytterarenaen, Fellesstart 17.30! |
|
Har dere spørsmål er det bare å kontakte Åsulv på telefon 924 47 450.
]]>Nytt kart på Tverrheia ( Ogge Grendehus).
Trygve har hatt sommerjobb, så nå har vi fått et nytt og flott kart over Tverrheia. For dere som har gått Kultur-O så er det post 1 - 5 som ligger der, da vet alle at dette er et flott terreng.
Dette er nabo terrenget til NM'23, så her får dere alle muligheter til å bli kjent med tilsvarende terreng.
Birkenes IL skal ha Nærløp der den 7.9. Vi legger opp til samme mal som vi hadde i Birkenesparken, hvor det kom ca.120 deltagere. Vi håper at så mange som mulig av våre egne løpere stiller opp på dette arrangementet.
Innbydelse og påmelding ligger HER
Steinar er i full gang med å lage gode og utfordrende løyper. Terrenget innbyr også til at løypene kan være litt lengre enn normalt, så vi kaller dette "langdistanse".
Svein Roar vil fungere som løpsleder.
Vi lager også en enkel kiosk og småtroll!
Mvh
Svein Roar
Birkens O-gruppe