J14 puljevinner i Danmark

Postet av Birkenes IL - Håndball den 4. Mai 2016

Jentene fra Birkenes Håndball spilte Svane cup i Aalborg, 1e mai helgen . Det ble mange jevne kamper og en helg med mye håndball. Birkenes laget startet turneringen med å slå Randesund fra Kristiansand med 11-8 lørdag morgen. og på formiddagen sto danske Skovsgård / Brovst som motstander, det ble en jevn og hard kamp som sluttet 8-6 i dansk favør. Senere på dagen vant jentene over Tvedestrand med 14-8, nok så enkelt og dermed ble Birkenes laget puljevinner da Randesund klarte å slå det danske laget.

Med to poeng i bagasjen startet mellomspillet og der skulle de møte danske Brabrand IF og kampen ble jevn å lagene byttet på å ha føringa men danskene ble litt for vanskelige så kampen endte 13-11. Jentene hadde spilt mye så den siste kampen mot danske HIK Rossendal ble vel tøff og endte med tap 16-9, med det var vi ute av mellomspillet og turneringen for denne gang.