Vellykket KM - sprint 2017

Postet av Birkenes IL den 7. Mai 2017

Igjen har vi klart det! I strålende sol og sommervarme så gjennomførte vi igjen et prikkfritt O-løp. Skiskytterstadion høstet mange lovord fra de fremmøtte. Vi er takknemmelig for at vi har slike fasiliteter hos oss på Birkeland. Takk til skiskytterne for utlånet!.

Ca 90 o-løpere og et (foreløpig) ukjent antall småtroll og rekrutter nøt dagen her på Birkeland. I utfordrende sprintløyper som var laget av Steinar Aas. Etter diskusjonene å dømme etterpå blant løperne så er det ingen tvil om dette var en utfordring for så vell noen av landets raskeste o-løpere til den mest drevene, men med mindre fart.

Vi har et flott sprintterreng her på kartet i Birkenesparken.

Av lokale resultater nevnes følgende:

H/D -10 så gjennomførte KlaraTobiassen, Lars Birkenes og Casper Westberg på flott vis. Dere er utrolig flinke.

I H11-12 vant Sigmund Javenes Flaa sin klasse, flott løpt!

Ingerid vant sprint KM for VAOK på flott vis i D13-14 og i H13-14 var Martin Reiersen Jensen kun 38sek unna gullet. Han var litt rusten iflg. han selv, og med mer toppet form så er han straks tilbake på toppen!

Den tøffeste løperen i dag var Åse Karin Aakvik, som med litt begrenset rutine stilt opp i D21- en fin syvende plass ble det. Ved gjennomgang av resultatlisten så var det rett bak noen meget rutinerte løpere. Imponerende innsats og mot!

I H15-16 var Asgeir Reiersen Jensen kun 28 små sekunder bak David Runde fra KOK, det betyr at Asgeir har lagt grunnlaget for en god sesong i år. I denne klassen ble Magnus Mosfjell nr 3 og Erling Heggelund Lia nr. 6. Tre løpere i H15-16 fra Birkenes er utrolig bra!!!

I H17-20 ble Sigurd Svaland Aas og Anund Nyhus hhv nr. 5 og 7, bak en rad KOK løpere, som er helt i Norges eliten.

Videre og utenfor KM klassen ble, Mari Reiersen Jensen nr1 i D45, Edvard Ånesland nr2 i H13-16C, Paul Erling Lia nr3 i H45.

Vel blåst alle sammen, og takk til alle funksjonærer på arenaen og alle de som har lagt ned mye forarbeid! Dere er utrolig flinke!